vrijgezellendag

Tips vrijgezellenfeest

Stappenplan vrijgezellenfeest

Gaat een vriend of vriendin van je trouwen en wil jij voor een te gek vrijgezellenfeest organiseren? Volg dan onze vrijgezellenfeest stappenplan met daarin slimme tips vrijgezellenfeest en handige ideeën voor een top feest.

Dit zijn de gouden regels om de organisatie zo goed mogelijk te laten verlopen:

Stappenplan vrijgezellenfeest

Stap 1. Samen het feest organiseren

Vraag een goede vriend of vriendin om je te helpen met het organiseren van een vrijgezellenfeest. Samen kom je namelijk op nog leukere ideeën. Start met een brainstormsessie waarin niets te gek is. Wij raden aan om het vrijgezellenfeestje te organiseren met maximaal twee personen, anders heb je chaos. Wacht niet te lang met het boeken van de locaties en activiteiten, aangezien populaire activiteiten en data snel volgeboekt zijn!

Stap 2. Bepaal de datum van het feest

Plan het feest niet te dicht tegen de bruiloft aan, maar minstens 2 weken ervoor. Zo gun je de de vrijgezelle vrouw of vrijgezelle man de tijd om bij te komen van alle inspanningen.

Stap 3. Nodig de juiste groep vrienden of vriendinnen uit

Het uitnodigen van de juiste groep vrienden of vriendinnen van de vrijgezel kan nog best lastig zijn. Maak vooraf een lijstje van wie jullie denken die uitgenodigd moeten worden en vraag dan aan de ceremoniemeester of je de gastenlijst van de bruiloft mag zien. Vergelijk jouw lijstje met de gastenlijst en nodig alleen de mensen uit die ook op de gastenlijst voor de bruiloft staan. Licht vervolgens deze vrienden of vriendinnen ruimschoots van te voren in, zodat ze de datum van het vrijgezellenfeest vrij houden. Vanzelfsprekend wel iedereen instrueren dat het geheim moet blijven!

Stap 4: Budget vrijgezellenfeest

Houd rekening met ieders budget en maak daarom vooraf de kosten bekend. Maak ook een goede afweging tussen leuke en noodzakelijke dingen tijdens het vrijgezellenfeest. Eventueel kun je ook vooraf vragen wat ieders budget is voordat je start met de voorbereidingen.

Stap 5. Locatie van het vrijgezellenfeest

De locatie is een van de belangrijkste dingen tijdens het vrijgezellenfeest. Kies een centrale plaats die voor iedereen goed te bereiken is. Uiteraard is de locatie wel afhankelijk van het soort activiteit, maar zorg dan dat het feestje ’s avonds in een uitgaansgelegenheid dichtbij de locatie is.

Stap 6. Welke activiteit ga je doen?

Een sportieve, creatieve of erotische vrijgezellenactiviteit? Je hebt heel veel keuze om het ultieme vrijgezellenfeest te organiseren, maar begin altijd bij de vrijgezel. Wat vindt hij of zij leuk? Twijfel je of een activiteit wel goed past bij het vrijgezellenfeest, vraag dan in de vriendenkring of het bij hun in de smaak valt. Vergeet niet de vrijgezel een hele foute outfit aan te trekken!

Stap 7. Boeken!

Vraag altijd eerst een offerte aan bij degene waar je een activiteit wil doen. Vervolgens laat je iedereen betalen en zet je de offerte om in een boeking. Vraag eventueel om een schriftelijke bevestiging van de afspraak en betaal de rekening nadat het vrijgezellenfeest is geweest.

Stap 8. Het draait om de vrijgezel

Als organisator moet je altijd er voor zorgen dat het een onvergetelijke dag wordt voor de vrijgezel. Zorg daarom dat je alles strak hebt geregeld, dat de groep bij elkaar blijft en dat je een leuke toespraak hebt om het vrijgezellenfeest te openen of te sluiten.

Boeken maar!

Extra tips en ideeën

Tip 1: Maak tijdens de dag foto’s en maak er een leuk fotoboek of een fotolijst voor meerdere foto’s van om tijdens de bruiloft cadeau te geven. Eventueel laat je de vrienden en vriendinnen een persoonlijke boodschap erbij zetten.

Tip 2: Koop een T-shirt voor de vrijgezel met opdrachten voor gegarandeerd succes tijdens het vrijgezellenfeest! Neem een stift mee en laat de bruid of bruidegom alle vakjes afgevinkt hebben. De T-shirts zijn er vele kleuren, maten en uitvoeringen.Direct een T-shirt kopen!

Tip 3: Maak de vrijgezel goed herkenbaar met een sjerp, buttons of andere accessoires. Bekijk de leukste accessoires voor een vrijgezellenfeest. 

vrijgezellenfeest